26 februari 2013

Proteinpannkaka

Det var första gången jag gjorde proteinpannkaka och den smakade helt okej faktiskt! Vet inte om jag tycker om smaken av mycket havregryn blev typ som smaken av havregrynsgröt med kanelen också men det vänjer ju jag mig med så småningom.
Här är receptet iaf! (Det underlättar om ni har en köksvåg.)


Proteinpannkaka (blir ca 3 st pannkakor)

  • 120g äggvita (ca 3st)
  • 20g äggula (ca 1-2st)
  • 125g kvarg (ca 3-4 msk)
  • 0,5 dl minimjölk
  • 40g havregryn
  • Sötningsmedel och kanel efter smak
  • 0,5 tsk salt
Mixa allt under någon minut. Värm en panna på medelvärme. Stek i valfritt fett och stek varje pannkaka ordentligt ca 2-3 min på varje sida. Servera med bär eller sylt om ni vill ha det.



1 kommentar:

  1. Kul att se mitt mina proteinpannkakor på andra bloggar :)

    Fler recept finns nu upp på protte-pannkakor på bloggen,
    I veckan kommer även en ny variant med ännu färre kval :)

    Bon Appetit!

    SvaraRadera